Το e-ΕΦΚΑ εισάγει μια νέα πρωτοβουλία με στόχο την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων έξι μήνες πριν από τη συνταξιοδότησή τους. Αυτή η καινοτόμος δράση έχει ως στόχο την προσωποποίηση και την εξατομίκευση της υποστήριξης προς τους πολίτες, με σκοπό την αποφυγή καθυστερήσεων και την ομαλή διαδικασία έκδοσης συντάξεων.
Μέχρι πρότινος, οι ασφαλισμένοι έπρεπε να αναλαμβάνουν μόνοι τους όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την υποβολή της αίτησης συνταξιοδότησής τους, με τον κίνδυνο να καθυστερήσει η διαδικασία λόγω έλλειψης πληροφοριών ή κατάλληλης υποστήριξης. Η νέα πρωτοβουλία του e-ΕΦΚΑ έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την προαγωγή της προληπτικής ενημέρωσης και της άμεσης εξυπηρέτησης.
Ο e-ΕΦΚΑ, μέσω του ενιαίου αριθμού εξυπηρέτησης 1555 του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, ολοκλήρωσε το πρώτο μέρος της πιλοτικής διαδικασίας, ενημερώνοντας τηλεφωνικά περίπου 1.000 ασφαλισμένους για τη δυνατότητα συνταξιοδότησής τους και τα απαραίτητα δικαιολογητικά.
Η επόμενη φάση της δράσης προβλέπει την ενημέρωση άλλων 1.500 εργαζομένων, που κατοχυρώνουν δικαίωμα συνταξιοδότησης, μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας. Με την αξιοποίηση των αρχείων του φορέα και την παροχή λεπτομερών πληροφοριών, οι ασφαλισμένοι ενημερώνονται για τα δικαιολογητικά και τον τρόπο υποβολής της αίτησης, εξοικονομώντας χρόνο και ενισχύοντας την αποτελεσματικότητα της διαδικασίας.
Με την ολοκλήρωση του πιλοτικού σταδίου, το υπουργείο Εργασίας και ο e-ΕΦΚΑ επιδιώκουν να επεκτείνουν την υπηρεσία και στους μισθωτούς και μη μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα, προσφέροντας άμεση υποστήριξη σε όλους τους πολίτες που προετοιμάζονται για τη συνταξιοδότησή τους.
Σημειώνεται ότι αυτή η πρωτοβουλία εντάσσεται σε μια συνολική προσπάθεια του e-ΕΦΚΑ για την εκκαθάριση όλων των συνταξιοδοτικών εκκρεμοτήτων και την πλήρη ψηφιακή μετασχηματισμό του. Η δράση αυτή επιφέρει αισθητή μείωση του χρόνου αναμονής και αναβαθμίζει το επίπεδο εξυπηρέτησης των πολιτών, συμβάλλοντας θετικά στην βελτίωση της δημόσιας διοίκησης και την εξυπηρέτηση των πολιτών.
Τα στοιχεία που παρέχονται από τον e-ΕΦΚΑ αποκαλύπτουν μια έντονη ανταπόκριση από τους πολίτες στην πρωτοβουλία ενημέρωσης πριν από τη σύνταξη. Οι ασφαλισμένοι φαίνεται να εκτιμούν την πρωτοβουλία και είναι πρόθυμοι να ακολουθήσουν τις αναγκαίες διαδικασίες για την καταμέτρηση του ασφαλιστικού τους βίου. Ειδικότερα:
- Από τις 1.359 επαφές προς ενημέρωση, 1.338 έλαβαν επιτυχή ενημέρωση, που αντιστοιχεί σε ένα ποσοστό επιτυχίας της τάξης του 98,45%.
- Η συνολική προσπάθεια επικοινωνίας ήταν 4.583, με μόλις το 0,6% να αποτυγχάνει λόγω λανθασμένου αριθμού επικοινωνίας.
- Μόνο το 13% των επαφών παρέμεινε μη απαντημένο, υποδεικνύοντας ένα σχετικά χαμηλό ποσοστό ανεπιθύμητων αποτελεσμάτων.
Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι ο e-ΕΦΚΑ διαβεβαιώνει τους ασφαλισμένους ότι δεν θα ζητήσει από αυτούς ειδικά δεδομένα ή πληροφορίες σχετικά με τραπεζικούς λογαριασμούς, προσφέροντας έτσι ένα αίσθημα ασφάλειας και εμπιστοσύνης στους πολίτες.